عدالت adalet

عدالت adalet

آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان بخش پنجم

ماده 61ـ تعداد اعضاي اصلي هيأت مديره متناسب با تعداد اعضاي نظام مهندسي استان به تفكيك رشته هاي اصلي به شرح جدول موضوع اين ماده خواهد بود:

تبصره 1ـ در تمامي موارد اعضاي هر يك از رشته هاي اصلي يا مجموع اعضاي هر گروه بايد حداقل مشتمل بر (7) نفر باشد تا حسب مورد، نماينده آن رشته يا گروه بتواند يك عضو اصلي در هيأت مديره داشته باشد.

تبصره 2ـ در صورتي كه در ستون اول از هر يك از رشته هاي اصلي داوطلب واجد شرايط وجود نداشته باشد، حداقل اعضاي هيأت مديره (۵) عضو خواهد بود.

تبصره 3ـ چنانچه در گروهي به تعداد كافي از رشته اي داوطلب واجد شرايط وجود نداشته باشد از ساير رشته هاي آن گروه به تعداد مورد نياز از حائزين بالاترين آرا انتخاب خواهند شد و اگر در هيچ يك از رشته هاي يك گروه داوطلب واجد شرايط و حد نصاب لازم وجود نداشته باشد، جهت تأمين باقيمانده اعضاي هيأت مديره از رشته و گروه هاي ديگر بدون توجه به رشته و به ترتيب حائزين اكثريت آرا انتخاب خواهند شد.

ماده 62ـ براي انجام انتخابات هيأت مديره، هيأت اجرايي انتخابات مركب از (3) تا (۷) عضو نظام مهندسي استان با حداقل ده سال سابقه كار انتخاب خواهند شد. تعداد اعضاي هيأت اجرايي انتخابات براي استان هايي كه تا (۳۰۰) عضو دارند (۳) نفر و تا (۲۵۰۰) عضو (۵) تا (۷) نفر و بيش از آن (۷) نفر خواهد بود. هيأت مذكور با نظارت مسكن و شهرسازي به عنوان دستگاه نظارت وظيفه برگزاري انتخابات را بر عهده خواهد داشت. به منظور تعيين اعضاي هيأت اجرايي انتخابات، سازمان مسكن و شهرسازي استان، به تعداد (2) برابر مورد نياز از اعضاي نظام مهندسي استان را انتخاب مي نمايد و آنها از بين خود نصف اعضا را با اكثريت آراء به عنوان هيأت اجرايي انتخابات تعيين و به سازمان مسكن و شهرسازي استان اعلام مي نمايند. هيأت اجرايي انتخابات بايد چهار ماه قبل از اتمام هر دوره هيأت مديره انتخاب و تشكيل شود.

تبصره ـ وزارت مسكن و شهرسازي مي تواند در اولين دوره انتخابات، هيأت اجرايي انتخابات را راساً از بين اعضاي نظام مهندسي استان انتخاب نمايد.

ماده 63ـ اعضاي هيأت اجرايي انتخابات در اولين جلسه، از بين خود يك رئيس، يك نايب رئيس و يك منشي انتخاب خواهند كرد و جلسات آن با حضور دوسوم اعضا رسميت يافته و تصميمات آن با اكثريت آراي موافق معتبر خواهد بود. نماينده دستگاه نظارت نيز مجاز به شركت در جلسات هيأت اجرايي انتخابات است.

تبصره ـ اعضاي هيأت اجرايي انتخابات نمي توانند نامزد عضويت در هيأت مديره باشند.

ماده 64ـ هيأت اجرايي انتخابات پس از تشكيل، موظف است ظرف يك هفته اقدامات زير را انجام و به روش هاي مقتضي آگهي و اعلام نمايد:

الف ـ اعلام شرايط عضويت در هيأت مديره.

ب ـ تعيين مهلت قبول تقاضاي نامزدي عضويت در هيأت مديره كه مدت آن نبايد از (۱۵) روز از تاريخ انتشار آگهي مربوط باشد.

پ ـ اعلام نشاني و شماره تلفن تماس محل استقرار هيأت اجرايي انتخابات و همچنين نشاني محل هاي ثبت نام داوطلبين.

ت ـ درج مداركي كه داوطلبان همراه تقاضاي خود بايد ارسال نمايند.

ث ـ تعيين روز و ساعت و محل يا محل هاي برگزاري انتخابات كه بايد در يك روز انجام شود، پس از تأييد دستگاه نظارت.

ج ـ اعلام تعداد اعضاي هيأت مديره در هر رشته و گروه بر اساس جدول ماده (۶۱) اين آيين نامه.

چ ـ اعلام ساير مواردي كه براي داوطلبان و شركت كنندگان در انتخابات ضروري به نظر مي رسد.

ح ـ ارسال آگهي هاي منتشر شده به آدرس كليه اعضاي نظام مهندسي استان در صورت لزوم.

ماده 65ـ داوطلبان عضويت در هيأت مديره مي توانند ظرف مهلتي كه توسط هيأت اجرايي انتخابات تعيين شده است، داوطلبي خود را به طور كتبي همراه با فتوكپي پروانه اشتغال و ساير مدارك لازم به هيأت اجرايي انتخابات يا يكي از محل هاي ثبت نام تسليم و رسيد دريافت دارند.

ماده 66ـ هيأت اجرايي انتخابات موظف است حداكثر ظرف يك هفته از پايان مهلت ثبت نام جهت احراز شرايط داوطلبان، از مراجع ذي ربط استعلام و رونوشت آن را براي دستگاه نظارت ارسال و ظرف يك ماه از تاريخ مذكور اعم از اينكه پاسخ استعلام ها واصل شده يا نشده باشد با اكثريت آراء نسبت به صلاحيت نامزدها اتخاذ تصميم و نتيجه را به دستگاه نظارت و متقاضي اعلام نمايد. افرادي كه صلاحيت آنها رد شده است مي توانند ظرف (۳) روز از تاريخ وصول نظريه شكايت خود را به طور كتبي به دستگاه نظارت تسليم و رسيد دريافت دارند. دستگاه نظارت موظف است ظرف يك هفته به شكايات واصل شده رسيدگي و نظر قطعي خود را در مورد صلاحيت شاكيان و ساير داوطلبان به هيأت اجرايي انتخابات اعلام دارد. پس از تأييد فهرست نهايي نامزدها به وسيله دستگاه نظارت، هيأت اجرايي انتخابات فهرست مذكور را به تعداد كافي تكثير و توزيع نموده، حداقل دو هفته قبل از روز اخذ راًي آن را در روزنامه محلي يا روزنامه كثيرالانتشار آگهي يا در صورت لزوم به وسايل مقتضي به اطلاع اعضا مي رساند.

تبصره ـ فهرست اسامي داوطلبان شامل، نام و نام خانوادگي، با ذكر رشته تحصيلي، نام دانشكده، سال دريافت مدرك، نوع مدرك، رشته تحصيلي به صورت الفبايي و به تفكيك رشته بايد تنظيم شود و در روز راًي گيري در محل هاي مناسب در معرض ديد راًي دهندگان قرار داده شود.

ماده 67ـ در صورتي كه هيأت اجرايي انتخابات با توجه به امكانات، وسعت استان، تعداد اعضا، پراكندگي شهرهاي استان و ساير عوامل، محل هاي متعددي جهت برگزاري انتخابات تعيين نمايد، بايد براي هر يك از محل هاي مذكور، هيأت اجرايي انتخابات فرعي مركب از سه عضو نظام مهندسي استان كه واجد شرايط انتخاب شدن در هيأت اجرايي انتخابات باشند تعيين كند، ولي به هر حال مسؤوليت حسن انجام انتخابات با هيأت اجرايي انتخابات مي باشد. دستگاه نظارت نيز براي هر محل يك ناظر خواهد داشت.

ماده 68ـ هر يك از اعضا نظام مهندسي استان مي تواند با ارائه كارت عضويت همان استان به تشخيص خود به تمام يا بعضي از داوطلبان در هر يك از رشته هاي اصلي و حداكثر به تعداد اعضاي اصلي هيأت مديره نظام مهندسي استان راًي دهد و در صورتي كه بيش از آن در ورقه راًي خود نوشته باشد، اسامي اضافي از آخر حذف خواهد شد.

تبصره ـ در صورتي كه راًي دهنده اسامي افرادي غير از داوطلبان اعلام شده را بنويسيد فقط آن اسامي حذف مي شود.

ماده 69ـ پس از خاتمه راًي گيري، هيأت اجرايي انتخابات موظف است زير نظر دستگاه نظارت اقدام به شمارش آرا نمايد. در هر يك از رشته هاي اصلي از بين كساني كه داراي راًي بيشتر باشد به ترتيب اولويت، اعضاي اصلي و علي البدل در آن رشته تعيين مي شود و نتايج راًي گيري صورت جلسه شده و توسط اعضاي هيأت اجرايي انتخابات و نمايندگان دستگاه نظارت امضا و اعلام مي شود.

ماده 70ـ مدت قبول شكايات مربوط به انتخابات تا (۵) روز بعد از روز اخذ راًي خواهد بود و مدت رسيدگي به آنها يك هفته پس از انقضاي مدت مذكور مي باشد. مرجع رسيدگي به اين شكايات، هيأت اجرايي انتخابات به اتفاق نماينده دستگاه نظارت است.

به شكايات بدون نام و مشخصات و نشاني شاكي ترتيب اثر داده نخواهد شد. پس از انجام رسيدگي، در صورت تأييد انتخابات، نتايج قطعي اعلام و كليه اوراق و دفاتر و مدارك مربوط به دبيرخانه نظام مهندسي استان تحويل مي شود و در صورت ابطال انتخابات، هيأت اجرايي انتخابات حداكثر ظرف مدت يك ماه نسبت به شروع تشريفات انتخابات مجدد، اقدام خواهد نمود.

تأييد يا ابطال انتخابات منحصراّ از اختيارات دستگاه نظارت است. پس از خاتمه انتخابات و تأييد آن، اعتبارنامه هاي اعضاي هيأت مديره به وسيله وزارت مسكن و شهرسازي امضا و صادر مي شود.

ماده 71ـ هيأت مديره كه از اعضاي اصلي تشكيل مي شود، در اولين جلسه از بين خود يك رئيس، دو نايب رئيس و يك دبير براي مدت يك سال انتخاب خواهد كرد و تجديد انتخاب آنها در سالهاي بعد بلامانع است. همچنين هيأت رئيسه از بين خود يك نفر را با تأييد هيأت مديره به سمت خزانه دار منصوب مي نمايد. رئيس هيأت مديره، رئيس نظام مهندسي استان مي باشد.

ماده 72ـ جلسات هيأت مديره حداقل ماهي دو بار تشكيل و با حضور دو سوم اعضاي اصلي رسميت مي يابد. اعضاي علي البدل مي توانند بدون داشتن حق راًي در كليه جلسات هيأت مديره شركت نمايند. تصميمات و مصوبات هيأت مديره با رعايت نصاب اكثريت نصف به اضافه يك به نسبت تعداد كل اعضاي اصلي معتبر بوده و توسط دبير در دفتر مخصوصي ثبت و به امضاي اعضاي حاضر در جلسه مي رسد. اسامي غايبين ذيل آن ذكر مي شود.

تبصره 1ـ چنانچه هر يك از اعضاي اصلي هيأت مديره چهار جلسه پياپي يا هشت جلسه متناوب در مدت شش ماه متوالي بدون عذر موجه غيبت نمايند مستعفي شناخته شده و عضو علي البدل به جاي او در جلسات هيأت مديره به عنوان عضو اصلي شركت خواهد كرد و مراتب نيز به عضو مستعفي به طور كتبي اعلام مي شود.

تبصره 2ـ در صورت فوت، استعفا، حجر يا سلب صلاحيت قانوني هر يك از اعضاي هيأت مديره از عضو علي البدل به عنوان عضو اصلي جهت شركت در جلسات هيأت مديره دعوت خواهد شد.

ادامه مطلب در بخش ششم


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM